EMAGine?s revolutionary CXL technology can be found at the CSO Italia booth (Hall B, 218) and at the SCHWIND eye-tech solutions booth (Hall B).

CXL für Alle

Entdecken Sie die Zukunft des Cross-Linking

Gepulstes & kontinuierliches Licht

Für verschiedene Keratokonus- und infektiöse Keratitis-Einstellungen.

Dickenangepasstes Profil

Das Strahlprofil liefert mehr Energie in der Hornhautperipherie.

Herausragende Batterie-Technologie

Gebaut, um Tausenden von Behandlungen standzuhalten.

Rollstuhlgängig

Menschen im Rollstuhl unkompliziert behandeln

Spaltlampenhalterung

Für modernes CXL: passt auf Design-Spaltlampen von Haag Streit und Zeiss.

Tischbefestigung

For classic CXL: table mount accessory available.

Integrierte Protokolle

Wählen Sie aus einer Reihe von vorprogrammierten klinischen Protokollen.

Spektrum der Intensitäten

Delivers 3, 9, 15, 18 and 30 mW/cm².

Das C-eye Gerät ist CE-zertifiziert für folgende Indikationen: Keratokonus, Ektasie nach LASIK/PRK, pelluzidale marginale Degeneration, infektiöse Keratitis, sterile Hornhauteinschmelzung, bullöse Keratopathie.

Innovativ

Das C-eye Gerät von EMAGine bringt die Vernetzungstechnologie an die Spaltlampe. Einfach, effizient und sicher vom Einsteiger bis zum erfahrenen Anwender.

Vielseitig

Führen Sie CXL an der Spaltlampe durch. Oder verwenden Sie das C-eye-Gerät wie jedes andere CXL-Gerät: auf einer Tischhalterung, in Ihrem OP-Saal. 

Tragbar

Arbeiten Sie an verschiedenen Orten? Nehmen Sie das C-eye Gerät überall hin mit. Laden Sie es über USB-C, mit Ihrem Smartphone-Ladegerät oder Ihrem Laptop auf.

Kosteneffizient

Reduziert Zeit und Kosten im Zusammenhang mit der Durchführung von CXL

Kann ich CXL in meinem Büro durchführen?

Wie sieht es mit dem Infektionsrisiko aus?

Remember that every cross-linking procedure not only improves biomechanics, it also ?disinfects? the cornea by directly killing all micro-organisms and by inhibiting cellular replication. This is why a cornea at the end of every CXL and PACK-CXL procedure is ?sterile?. And by the way: office-based cataract surgery und office-based intravitreal injections have been performed in many thousands of cases without increased infection risk. 

Ist die Zeit nicht zu lang?

Irradiation time is not too long. Current modern protocols are integrated in the C-eye device and treat in as little as 10 minutes (CXL) and 4 minutes (PACK-CXL). See the published approach hier.

Funktioniert CXL im Sitzen?

We need 3 elements for successful cross-linking: UV light, oxygen and riboflavin. Both UV light and oxygen do not ?care? whether the patient is laying down or sitting. As for riboflavin, published research shows that riboflavin concentration is stable in the upright position for up to 60 minutes - much longer than we need for a CXL treatment.

Fühlt sich der Patient wohl?

Offer the patient the comfortable surgeon?s chair with the armrest and take the extra time to ensure that the patient is well-adjusted. Then, the patient is very comfortable.

Was ist mit der Fixierung des Patienten?

Fixation is no issue. Offer the patient the fixation target that most slit lamps offer (for retinal examination) and the patient will keep a very steady fixation, as you can see hier.

Find more answers in our FAQ section.

Lernen Sie C-Eye kennen

Die vielseitigste und umfassendste verfügbare CXL-Technologie.

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Kompatible Spaltlampen

The C-eye device fits to a number of Haag-Streit and Zeiss type slit lamps. Find here the complete list of compatible slit lamps

C-EYE Procedure Kit

One Riboflavin for
Keratoconus and Keratitis

POSTS

The Antibacterial Efficacy of High-Fluence PACK Cross-Linking Can Be Accelerated

The article by Lu et al. reports an in vitro study, conducted to determine whether high-fluence PACK-CXL can be accelerated while still maintaining its antibacterial efficacy. The study found that high-fluence PACK-CXL did indeed decrease the bacterial concentration of several clinically significant bacterial strains, including S. aureus, P. aeruginosa, and S. epidermidis. These strains are commonly implicated in bacterial keratitis and contact lens-associated keratitis. Furthermore, the authors found that higher total fluence PACK-CXL protocols led to a corresponding increase in bacterial killing ratio (BKR).

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